Brev:
Drikker hun nok?
8. maj 2024
Alder:
7 mdr.
Drikker hun nok?
Kære Helen.
Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller havregrød om morgenen, grøntsagsmos til frokost, nogle gange suppleret med smoothies eller frugt som dessert og om aftenen får hun ofte grønsagsmos men med udgangspunkt i vores mad. Jeg ammer hende om formiddagen, om eftermiddagen, ved sengetid og midt på natten ofte omkring kl. 03, får hun lige en tår bryst og sover så igen.
Hun får vand af en almindelig lille kop til alle måltider, hun kan sagtens finde ud af at drikke af koppen, men hun drikker ikke store mængder af gangen, det bliver ofte kun til en lille slurk eller to.
Hun har tendens til "træg mave", og jeg synes ikke at hendes bleer er så våde, som da hun kun fik bryst, men hun tisser og urinen virker klar nok, det er mere mængden af urin, som virker mindre, synes jeg.
Hun trives fint, men jeg er usikker på om hendes væskebehov bliver tilstrækkeligt dækket. Jeg ved naturligt ikke, hvor meget hun får via amning, men ofte spiser hun ikke mere end 5-10 minutter, når hun får bryst.
Hun er en stor pige på ca. 9 kg.
Hvordan ved jeg, om hun får væske nok? Og kan jeg gøre noget for at øge hendes væskeindtag?
Med venlig hilsen
Alma